Umělá inteigence
Zatímco mutanti z předchozího projektu mnoho rozumu nepobrali a jejich uvedením na scénu hratelnost spíše trpěla, myšlenkové obvody vetřelců v Crysis za těmi lidskými nijak nezaostávají, ba naopak. Díky senzorické AI vetřelci reagují podle toho, co vidí a slyší, a svoje chování průběžně přizpůsobují tomu vašemu. Rozhodně jen tak nepostávají a útrpně nečekají na smrt, místo toho se kryjí a vymýšlejí, jak se vám dostat na kobylku. Vy pochopitelně děláte totéž a díky realisticky nasimulovanému okolí máte věru mnoho možností.
Autory
uváděný příklad obsahuje strom a nepřítele v jeho stínu. Do stromu
napálíte raketu, a ejhle – padající kmen nadělá z nebožáka džem. Plně
zničitelné je tu úplně všechno, přičemž tohle zdaleka není jediná
vychytávka, kterou CryEngine druhé generace umí. Naprosto úžasně
vypadají reakce okolní vegetace. Listy palem či stébla trávy se při
dotyku nádherně vlní, zůstat neodhalen je tedy podstatně těžší, na
druhou se toho dá docela dobře využít k odlákání pozornosti.
Nicméně s ohledem na učící se AI, střídající se denní dobu a zásahy přírody v podobě bouří, zemětřesení, tryskajících gejzírů horké vody nebo praskajících ledových ker, není dobré upínat se na jeden herní styl či taktiku. Postup k cíli se nese v duchu neustálé adaptace na konkrétní podmínky i situace a stereotyp rozhodně nehrozí.